Massage



En av många fördelar/njutningar med att bo i Thailand är MASSAGEN:
thaimassage, aroma/oilmassage, footmassage osv.
Ljuvligt, billigt och välgörande!
Här är vi på väg till en lyx-massage på Samutra Spa i Bang Saen.
Vi har beställt scrubbing-massage och därefter aroma-massage, inalles
två timmars njutning!



Miljön på Samutra Spa är fräsch och inbjudande.



Här tittar vi in i footmassage-rummet -  där var vi förra veckan och fick
våra fötter och ben väl knådade och insmorda!



Men innan massagen måste man välja, vilken aromatisk olja man vill
bli insmord i. Jag valde denna gång kamomill (lugnande för min solstekta hud)
och S-G valde grapefrukt (han har börjat gilla denna frukt, sedan han slutat röka...).



Nästa val man måste göra före massagen är, vilken "skrubbsort" man vill ha.
S-G blev rådd att ta havssalt ( det lät, som om man slipade med grovt sandpapper,
när han blev skrubbad) och jag en blandning av de två främsta
skrubbsalterna på bilden.
Verkligt svåra och seriösa val!



I massagerummet får man ta av sig alla kläder och lägga sig ner på en
skön brits, insvept i mjuka handdukar. När man tittar genom hålet främst
på massagebänken, ser man små vackra snäckor och stenar på golvet nedanför.
Men man blundar mest -  och njuter...



Här sitter S-G och lyssnar till snäckans sång i väntan på massösen...



...som kommer här - och min kom strax efter. Resten är censurerat...



Efter skrubbningen fick vi duscha i ett vackert rum - sist (S-G:s födelsedag
förra året) badade vi bubbelbad med två glas champagne på badkarskanten....



Efter skrubbning och aromamassage är huden len som sammet, kroppen
behagligt avslappad och sinnet ljust som solen!
En kopp örtte smakar bra som avslutning!

Men hungriga hade vi hunnit bli - så det blev promenad till "Dansken 2" och en delikat middag med vit snapper resp, grillade räkor i kaprissås och potatismos (det får man till nästan allting på Dansken 2 " - det finns förresten - och helt logiskt - en "Dansken 1" också på en annan gata i Bang Saen), kall öl reps. svalt vitt vin och sedan chokladglass.
Bättre kan man knappt ha det en måndagskväll i februari månad...



Kommentarer
Postat av: Viveka på Humlebacken

och om du undrar så snöar det här. IGEN!

2010-02-22 @ 17:01:29
URL: http://humlebacken.blogg.se/
Postat av: Nickan

Åh, vad skönt det låter! Min hy är torr som sandpapper i den här kylan!

Kraaam, Nickan

2010-02-22 @ 17:44:28
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Agneta

...och jag tycker det ser förfärligt ut med grönska, massage och allt sån't.....nä, jag skojar ju!

Åååh va härligt! Här går vi och travar runt i snön som bara blir mer och mer....

Agneta!

2010-02-22 @ 20:32:09
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com
Postat av: Agneta

...och jag tycker det ser förfärligt ut med grönska, massage och allt sån't.....nä, jag skojar ju!

Åååh va härligt! Här går vi och travar runt i snön som bara blir mer och mer....

Agneta!

2010-02-22 @ 20:32:44
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com
Postat av: Paula

Fy vad avundsjuk jag blir nu, jag som älskar spa, i alla former!!! Se till att min fina kusin får några lyxiga behandlingar när han kommer (snart!!), det kan han behöva!



Och hälsa honom!



Kram!!

2010-02-25 @ 17:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0