Trädgårdspyssel..



...i Thailand är svettigt, roligt - och billigt!
Här står jag mitt bland alla vackra orchidéer i vårt favoritträdgårdscentra.


Man blir frestad att köpa ALLA...



..men denna gång gällde det buskar, två stora, som ska stå på de vita
stenarna under palmen. Här är den ena...




...och här är den andra.


Favoritträdgårdsmästaren...

...och favoritträdgårdsmästarinnan (till höger) med sin tvillingsyster.



Och här sticker S-G upp ur grönskan!



Så här blev det i vår lilla trädgård; snart växer allt så det knakar och
det blir en yppig, täckande grönska!



Men - såklart köpte jag även orchidéer : tre nya skönheter dinglar nu
i vår palm!


Kommentarer
Postat av: Nickan

Whao - i den plantskolan skulle jag också vilja vara!

Så fint att du är klädd i färg med orkidéerna!

Vad är det för sorts buskar! Är de likadana?

Kan man inte plantera buskarna direkt i jorden?

Idag skiner solen här, men det var 10 grader kallt i natt.

Kraaam, Nickan

2010-02-11 @ 13:02:47
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Viveka på Humlebacken

Vill också:)

2010-02-11 @ 14:42:17
URL: http://humlebacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0