Belysning



Många som bor i marklägenheter på Scandinavian Village har investerat
i belysning i trädgården och jag har varit grymt avundsjuk!
Så vackert!
Ett helt annat uterum med ljus och skuggor -  än då man bara har belysning på altanen.

Så nu skulle det äntligen bli av och här ser vi Anan, vår elektiriker, som fick hålla
på i två dagar med att dra ledningar,skruva och koppla, innan underverket blev klart.




Många ledningar att dra och koppla, många, långa timmar av förväntan...




För att fira invigningen av vår trädgårdsbelysning bjöd vi in några vänner
på en drink i väntan på skymningen (som tog ovanligt lång tid på sig!).
Här har jag fixat lite tilltugg till drinken.




Förväntansfulla!
Fr v. Margareta, Maivi, jag och Bosse.




Från en annan vinkel: Bosse, S-G, Margareta och Maivi.





Och så ÄNTLIGEN föll skymningen och vi kunde premiärtända vår trädgårsbelysning.
MYCKET vackrare i verkligheten!
Kameran envisas ju med blixt, vilket inte gör den uppåtlysande strålen
över stammarna rättvisa.





Gästerna uttalade sig artigt och entusiastiskt - därefter åkte vi till "Tha Sea"
(vår favoritrestaurant) och åt grillade räkor - sedan hem till oss igen för
mera drinkar och superb efterrätt (Maivis!).

En värdig invigning!



Kommentarer
Postat av: Nickan

Whao, så vackert! Nu längtar jag tills vi ska komma och hälsa på er...

Kram från storasyster!

2010-03-20 @ 18:34:11
URL: http://tjernhus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0