Grande Finale



Den 6 mars 2010 var det Grande Finale på Scandinavian Village, vilket betyder: säsongsavslutning.
Alla tävlingar var nu avslutade, liksom alla gemensamma aktiviteter och en hel del priser utdelades (jag vann dambowlingen på bästa 3-serie, 449 poäng, om ni undrar? Nähä...).
Många åker hem till Sverige i mars/april, men fortfarande finns det mesta kvar att göra - på egen hand.

Vi åt en trerätters middag (över 100 personer var anmälda) och lyssnade till en helt FANTASTISK konsert med operasångerskan Monica Einarsson, tillsammans med sin man Christian (piano) och danske Henrik Simonsen på kontrabas.
Monica och Christian driver annars Villa Ancora utanför Trelleborg, i Haglösa, närmare bestämt!

Alla åt oxfilé utom jag, som åt grillade kungsräkor (ovan)...

...men först "förfestade" vi på rysk champagne hemma hos jättetrevliga
Chris och Lasse i A-huset.

Sedan blev det välkomstdrink i restaurangen, medan solen gick ner och
värmen dallrade i det tilltagande mörkret.
Här fr.v. Åke, Elisabeth, jag och Egon.



Festen är i full gång...

...och snart sjöng Monica Einarsson, så att man fick ståpäls och glasögonen
sprack (på min bordskavaljer).



Varför stirrar jag?
Lilla Leck , vår alltiallo, tog denna bild med min nya kamera
(den gamla hade tappat en pytteliten del och funkade inte längre)
och det tog tid för kameran att fyra av blixten...kanske därför det fåniga stirrandet..
eller så är jag salongsberusad (isåfall i likhet med S-G!)



Lilla Leck, lätt förskräckt, i S-G:s famn.

Sedan gick vi hem, dansband var inte riktigt vår melodi....


Kommentarer
Postat av: Nickan

Är säsongen över? Då kan ni ju komma hem! HURRA!!!

Saknar er, kraaam, Nickan

2010-03-07 @ 00:20:11
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Tigris

Det såg trevligt ut och jag skulle valt som du: räkor!

:)

2010-03-13 @ 12:42:29
URL: http://tigrispredikantan.blogspot.com/
Postat av: Tigris

Tack för dina ord!

Trevlig söndag.

:)

2010-03-14 @ 10:24:26
URL: http://tigrispredikantan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0