Det växer....



Trots en ovanligt kall och regnig vår och trots mina icke-gröna-fingrar,
har våra nysatta plantor/växter i vår lilla miniträdgård valt att växa och
frodas -  till min stora förvåning -  och glädje.
Här ser vi den ena rhododendronbusken (den andra är vit och ännu så
länge outslagen) och min nya absoluta favorit: daggkåpan!
Med glittrande vattenpärlor på sina ljusgröna blad..



Denna vita lilla skönhet, vet jag inte namnet på..någon?

 

Backsippan - liksom gullvivan - är redan utblommad, men nu väntar jag
med spänning på, att vår vita rhoddendron ska slå ut -  när väl
vår/försommarvärmen kommer...





På trädgårdssidan (de andra bilderna var från kökssidan) har hortensian
vuxit till sig och pionerna får allt större knoppar.
Jag har glömt, vilken färg blommorna kommer att få, det blir en överraskning...
Konstigt nog har nävorna inte vuxit särskilt mycket - men döda är de i alla fall inte..



Har lagerhäggen vuxit något?
Jag tror det.
Och den "lilla blåa" (?) rackaren har nästan fördubblat sin storlek!



Gräsmattan är smaragdgrön och tät efter en tuff omgång med blåkorn!





Mårbackapelargonerna har inköpts (de gamla dog kölddöden i vintras)
och fler ska det bli!
Vi planerar också (mest jag) en överliggare till räcket, där jag ska hänga
vackra sommarblommor i korgar. Och så blir det markis över hela härligheten...

Så - jag återkommer...


Kommentarer
Postat av: Nickan

Kul att höra från Strandrosen igen!

Åh, vad det ser fint och prydligt uti er trädgård!

Er gräsmatta är otrolig! Den lilla vita, tror jag är en rosenbräcka (Saxifraga) och den blå mellan lagerhäggarna är ormrot.

Ugglorna verkar trivas här! Tack än en gång!

Vi ses i morgon, kram, Nickan

2010-05-16 @ 14:28:44
URL: http://tjernhus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0