Hemma igen!



Torsdagen den 31 mars landade vi på dansk mark (Kastrup), där min
kära syster och svåger hämtade oss och körde hem oss till Höllviken.
De bjöd på en överdådig middag på kvällen.

Nu är vi alltså hemma igen efter drygt fem månader i Thailand.
Det känns skönt på många sätt - våren är på väg - men har stråk av saknad
efter det lättsamma livet i Thailand. 

Blandade känslor alltså.




Jag är ju inte en person, som "vilar på hanen", utan jag sätter igång
direkt med saker och ting oavsett svår jetlag och ryggont.

Grodan t.ex. har länge väntat länge på att få sträcka ut sig på vårt räcke och få lite vårsol...




En första koll i vår miniträdgård visade på en hel del förödelse efter
vinterns svåra härjningar, men också spirande hopp om kommande blomning.

Vad är nu detta - har glömt....




Forsythiaträdet känner jag dock igen - med många lovande knoppar!




En av fjolårets pelargoner hade överlevt tack vare min systers omsorg -
här i sällskap med nyinköpta penséer.




Jag köpte ett flak gula och ett flak blåa penséer och fyllde de flesta av
mina trädgårdskrukor.
Det kändes riktigt bra!




Till sist en (fånig) bild på mig själv i blond vårfrisyr och min kära systers
hemstickade födelsedagskofta.

Våren är här!

Kommentarer
Postat av: Aggie

Välkommen tillbaka till fosterjorden!

Du har verkligen satt igång att göra vår i trädgården redan. Det är ju en ganska trevlig tid att komma hem, kan jag tänka.

Och jag lästa om den fina middagen som Tjernhusnickan hade gjort och jag såg också den jättefina tröjan hon stickat. Du klär i ljusblått!

Har du med all den fina keramiken du gjorde på kursen hem?

Aggie kram

2011-04-04 @ 12:05:17
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com
Postat av: Anne-Lie

Välkommen hem, säger även jag, trots att jag inte känner dig så väl,(men det kan vi ändra på) jag känner din syster lite bättre.

Jag tror det är löjtnatshjärta som kommit upp så långt hos dig.

Härligt med alla penseer, jag ska köpa lite fler i morgon.

//Anne-Lie

2011-04-04 @ 14:46:44
URL: http://www.skaparrgladje.blogspot.com
Postat av: Nickan

Och jag instämmer förstås i välkomnandet, även om jag redan sagt det många gånger!

Det är så skönt att ha er hemma!

Så fint ni redan har hunnit få det i trädgården!

Bilden med den gula cykeln ser så mysig ut!

Nu ska jag strax lägga ut litet bilder till vårteckensutmaningen!

Vi ses, kram, storasyster!

2011-04-04 @ 16:14:52
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Paula

Välkommen hem gudmor! Vad fin du är i tröjan som mamma stickat - underbar!

Vi kommer troligtvis ner i påsk, då hoppas jag att vi ses!?

Kram!

2011-04-07 @ 15:50:54
Postat av: Anonym

Här händer det inte mycket, undrar varför

2011-04-15 @ 22:40:47
Postat av: HANNA

Godnatt, sov gott och ha en fortsatt bra kväll :D



kram

http://hannalovisasol.blogg.se

2011-04-15 @ 23:06:07
URL: http://hannalovisasol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0