Färger



Vårt nya boende, Skatboet, är som bekant svart och har i dagarna
(äntligen!) fått vita knutbräder.
Det ser betydligt mera "avslutat" ut nu!

Återstår byte av tak, nya hängrännor och stuprör, en del plåtarbeten
och utebelysning - vad gäller exteriören.




Regnet det bara öser ner och jag blir så blöt om både skor och strumpor
under fotograferandet...




På min nya lilla bil samlas drivor av björkfrön under allt regnandet - isch!




Interiörmässigt har det också hänt en del:
Mitt blivande sovrum har fått en fondvägg i duv-/lavendelblått....




Blivande klädkammargolvet har täckts med en färgglad gummi/ tätskiktsmassa,
som ska skydda mot vattenläckage : vi ska nämligen flytta ut varmvattenberedaren
hit.

Golvet ska sedan få samma gråa klinkers som i badrummet mittemot....




...alltså denna färg - jättesnygg i verkligheten!




Badrumsväggarna har också behandlats med skyddsfärg...




..för att så småningom få denna italienska klinker uppsatt - beige/vit
och ojämn i strukturen.

Åh vad jag längtar efter vårt badrum!






Kommentarer
Postat av: Nickan

Åh, så snyggt allt blir! Jag älskar den blå färgen i ditt sovrum! Och det blev verkligen skillnad när knutbrädorna kom på!

Men vädret...suck!

Ses, kram!

2011-08-11 @ 17:42:29
URL: http://tjernhus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0