Tak och annat



Dags att riva ner vårt gamla mossiga tak...




..och våra "gubbar" är snabba och starka, så här går det undan, minnsann!




Tur att vädret var på vår sida - annars har det regnat mest hela sommaren...




Och sedan pappas det och läktas - milde himmel så fort det gick!




Här ligger det gamla taket - ajöss med det!




Läkten från andra hållet...




Karim jobbar på....




...tillsammans med sina kompisar.




Ställningar och bråte av alla dess slag uppfyller vår "trädgård" dessa dagar.




Jag fotar lite runt om för framtiden....




Plötsligt får jag syn på en vårtbitare i min pelargon....




...och den måste ju också förevigas!




Vindskivorna spikas på... och så får jag ju tillfälle att fota min lilla bil igen...




Vindskivorna ger ett bra avslut på huset...




...och det vill man ju ha - avslut, menar jag.




Men, se här - nya taket kommer och gubben är på plats!




Stora maskiner, tuffa gubbar och takpannorna lastas av...




...och läggs på taket, fördelas....




...och planeras...




Tunga grejer...




...dramatik....




...och mitt under detta "kaos" fick vi oväntat och kärt främmande:
L-G och Monica från Västmanland!
Med blommor och Budapestrulle!




Nya taket på!
Nu väntar hängrännor och stuprör - och lite annat.
Men snyggt blev det!




Till sist: ett foto på nya badrummet, som kaklats och nu väntar på
inredningsdetaljer - och oss - som längtar efter att kunna duscha i eget bo!





Kommentarer
Postat av: Nickan

Oj, så många bilder du ändå tog... de kommer att bli ett fint minne av den här, ändå förhållandevis, korta tiden!

Det blir såå bra, alltihop!

Ses, kram!

2011-08-19 @ 21:37:02
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Aggie

Snyyyygt!

Aggie kram

2011-08-22 @ 09:43:56
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0