Jul i vårt hus



Fjärde advent och det lackar mot jul med stormsteg.
Vi firar vår första jul här i Skatboet, så det är lite exta spännande och roligt.




Förra julen var vi i Thailand, så då fick jag inget nytillskott i tomteväg.
Annars har det blivit en ny liten tomte varje jul...




Men "pepparkakshuset" är på plats - och lyckotomten, så vad kan gå fel?




Utanför huset har vi lagt ut ett ljusnät över Evas nerklippna
sibiriska ärtbuske.
Det lyser så vackert i vintermörkret!




Lite julstjärnor här och var lyser också upp...




...och vår vita amaryllis fortsätter att slå ut med nya blommor.




Lucia-tåget, som jag fick på min 35-årsdag (!) av min kära syster och
svåger, är på plats i köksfönstret.





"Du lilla gran så smal och ful..." - nej, kanske liten men inte så ful, den
doftar underbart av barrskog, glittrar och sprider julvärme.




Fjärde adventsljuset tänt - nu är det inte långt kvar.!

GOD JUL till alla mina bloggläsare!

Kommentarer
Postat av: Nickan

Så julmysigt ni har det! Jag får nog titta in och kolla på dom söta tomtarna!

Mamma var faktiskt också med på Luciatågs-ljusstaken, den var "jättedyr" på den tiden...

Men så kul att den "lever" än!

Lycka till idag!

Ses, kram!

2011-12-19 @ 11:11:04
URL: http://tjernhus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0