Bowling



Redo för lördagstävlingen (Ulla och jag)!

Varje lördag åker vi ett stort gäng ner till Laemtongs bowlingbana och
kör en treserie i bowling.
I år (2010-11) har Yvonne Nordström och jag hand om det administrativa,
att sätta samman grupper, föra statistik mm.
Ett roligt jobb - när allting stämmer.
Men det gör det ju inte alltid...




Denna lördag var vi ett 40-tal tävlande.
Här lämnar jag in grupplistor till personalen.




Janne Sommar och  hans gäst/kompis snackar (förmodligen) taktik.




Monica och Yvonne har också mycket att avhandla.




Klart för "avspark", Janne Sommar begrundar resultatet;
Britta i bakgrunden gör sig redo.




Personaltrion.
Tjejen längst till höger har jag lärt känna väl: hon sätter fram rätt skostorlek
och rätt namn på dataskärmen, bara jag visar mig i dörren.
Och det gör jag ofta!




Björn ser glad ut, Stefan lite avvaktande...




Här sitter Lars-Göran och väntar på sin tur - likaså Lennart.




Lars-Göran är redo, Mats, i rosa tröja bakom, väntar på sin tur.




Yvonne på väg att slänga iväg klotet...




..precis som jag.

Det har gått bra för mig på bowlingen, vilket sporrar till nya rekord.
Idag vann jag med knapp marginal.




Millert och Lasse kollar resultaten...




Torgny har precis slagit ut - nöjd?

Tävling i all ära - det viktigaste är, att det är så ROLIGT!


Foto: S-G Torell



Kommentarer
Postat av: Nickan

Ja, man känner ju igen sig där... Vi har spelat en (1) serie sen ni for och det gick så där!

Men du är ju snart proffs!

Gjort någon "Rigmor" på sistone?

Kramar!

2011-01-29 @ 14:14:28
URL: http://tjernhus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0