Gott Nytt År 2011!



Nyårsafton 2010/2011 var en sval och behaglig afton med stor fest för
c:a 80  personer i restaurangen på Scandinavian Village, Bang Saen, Thailand.

Det var vår första nyårsafton i vårt andrahem i Thailand och det kändes
både förväntansfullt och vemodigt på en gång.




Här sitter vi och är förväntansfulla - och vemodiga.




Matsalen var fylld med festglada människor, gäster såväl som boende.




Menyn var också festlig, dagen till ära: först skogssvampsoppa.....




...därefter hälleflundra alternativt kalvfilé ( gissa vad jag valde? )...




...och som efterrätt couantreau (?)marinerad fruktblandning i ananasskal.
Gott!




Efter en hyfsat stark Irish Coffee var jag helt redo för dansen...




...till musik av en helt makalös duo: de spelade och sjöng de
flesta av de popuäraste 60-tals-och 70-talslåtarna, enormt inspirerande
att dansa till!

Så på dansgolvet svängde jag mina lurviga med olika kavaljerer  tills klockan
slog tolv, nyårsklockan lästes av Per Rinder och sedan skålade vi för det nya
året i champagne!





Gott Nytt År
alla kära bloggläsare!

Kommentarer
Postat av: Nickan

Vilken festlig kväll ni verkar ha haft!

GOTT NYTT ÅR till er också. Nu har vi ju också kommit till 2011!

Storkramen, Nickan

2011-01-01 @ 10:34:59
URL: http://tjernhus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0