Keramikkurs 3



Tredje gånger gillt : keramikkursen fortsatte denna söndagsförmiddag
med målning av våra skålar.
Petigt men roligt!




Min skål, som jag gjorde förra gången, klarade inte att tas ur formen utan
krackelerade, så jag fick en annan skål att måla - förmodligen snyggare
än min.




Berit målades sin skål i vackra pastellfärger: turkos, blått och limegrönt.




Poradee, professorn i konst och Claes, konstnär från Sverige.




Min färdigmålade skål - ser mest ut som en konfektbit eller vad?
Men den blir annorlunda, när den glaseras och bränns - tror jag....




Claes målar i mera sobra färger...




Djup koncentration - som vanligt: Ulla, Berit och Kari.




Mina två skålar till vänster och Ullas fina alster till höger.




Berits vackra skål i närbild.....




...och Karis  - hennes alster är alltid så konstnärliga - hon har nämligen i
30 år varit sminkös på Norges nationalteater och sminkat hela världseliten
 inom teater och film.

Keramikkursen var tänkt att följas av en fortsättningskurs, men efter att
kursavgiften aviserats till att bli fem (!) gånger högre än den vi fått reda
på från början, så blev det inget mer.

Antiklimax  - eller - ett snöpligt slut.

Men nästa vecka åker vi tillbaka för att hämta våra glaserade och brända
skålar och med den höga kursavgiften i näven...






Kommentarer
Postat av: Nickan

Har du TVÅ skålar nu plötsligt? Fast din gick sönder?

Dom ser i alla fall jättefina ut! Synd att det blev så dyrt!

Kram från storasyster!

2011-01-31 @ 15:16:49
URL: http://tjernhus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0