Tygmarknaden i Chonbury



Det var tänkt, att jag och mina väninnor från SV, skulle kombinera ( den ofantliga )
tygmarknaden med en blomstermarknad, som skulle äga rum i staden Chonbury i
dessa dagar.
Men - som så mycket i Thailand - var blomstermarknaden försenad.
Det blev "bara" tygmarknaden, men också en hel del shopping och en superb lunch,
så vi hade roligt ändå! 





Chonbury heter distriktet, som vi bor i och sedan finns den här lilla mysiga
staden Chonbury, några mil från BangSaen.
Jag är ingen "symänniska", men det var överväldigande att se dessa otaliga 
tygaffärer och lika överväldigande hur billiga och vackra tyger - och sybehör - det fanns.

En guldgruva för alla händiga med nål och tråd!




Mina tre väninnor (fr v Yvonne, Anne-Marie och Ulla) är alla ytterst händiga
med nål och tråd, så för dem var detta julafton, medan jag gick och morrade
i kulisserna och bara väntade på att de skulle bli klara...och några blomster
fick jag ju inte heller se, suck.




Nej, nu skulle det först inhandlas trådrullar, blixtlås, sysaxar - och knappar -
innan vi kunde lämna denna för mig obegripliga miljö. Men jag hittade en
katt att klappa och...




..och fotade gatumiljön utanför. Men sedan for vi med tucktuck till ett litet
slitet varuhus och fyndade och åt en ljuvlig lunch, så det kompenserade
mer än nog tygmarknadens orgier.




Just nu fick jag denna idé: jag rusade in i mitt sovrum och fotade ett av
mina fynd från gårdagen:  min vackra, gråa kjol med spetsar och sidenband.
Inköpt i Chonbury för 100 bath = c:a 24 kronor! 
Dessutom köpte jag en fin liten tygväska (nerprutad till 300 bath)och ett färgglatt
glasarmband (60 bath).

Dagen var räddad!

Kommentarer
Postat av: Nickan

Mysig utflykt - inklusive tygmarknaden, tycker jag! Och så fiffigt att fota sig själv i spegeln! Fin kjol!

Kram från storasyster!

2011-01-22 @ 11:05:48
URL: http://tjernhus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0