Tapeterna ryker...



...eller snarare är det så, att målarna väter väggarna och river av de
gamla tapeterna i Skatboet - skräpigt blir det i vilket fall!
Och jag som sopade golven igår...




Men fort går det - här har tidigare suttit en ljusbrun vävtapet.




Här är en av "gubbarna" i full gång - snart är det långhelg, hoppas de
hinner med att ta ner allt innan...




Den nya väggen på utbyggnaden...




...och det nya golvet ( skeppsgolv i ask) som förhoppningsvid ska läggas
ut i nästa vecka!




Får avsluta med några betydligt vackrare bilder från vår nuvarande
trädgård på Strandrosen.

Lupinen från i fjol har förökat sig till minst tjugo och den lilla tuvan med
vita blommor, som jag plockade på stranden förra sommaren har också 
brett ut sig ordentligt i år!




Hela rabatten mot grannen är verkligen färgglad och frodig i år!




Inte trodde jag att det lilla löjtnantshjärtat skulle bli en stor frodig buske
 - men så blev det och glad är jag!
Hostan under får förstås nästan ingen plats att breda ut sig..




Slutligen en bild på vår trofasta utemöbel, som jag sålt på Blocket idag!

Ajöss med den!

Kommentarer
Postat av: Nickan

Jaha, var det det målarna gjorde idag? Det var nog det bästa - att riva ner väven!

Såå vackert i din trädgård! Måste nog komma upp och kolla endera dan! Tänk att den lila vita blomman från stranden har hunnit sprida sig så!

Vi ses, kram!

2011-06-01 @ 21:09:10
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Nickan

...och grattis till försäljningen av trädgårdsmöblerna!

Men vad ska vi sitta på i midsommar???

2011-06-01 @ 21:10:41
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Aggie

Hej och hå, det går undan!

Och vadå inte gröna fingrar, du har ju så fina växeter så!

Agneta kram

2011-06-01 @ 21:33:17
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0