Pattaya - last time



Denna lördag (19 mars) for vi till den stora grannstaden söder om oss,
den pulserande, turistinvaderade Pattaya.
Förmodligen för sista gången och mycket för att shoppa och strosa längs
strandpromenaden.




Strandpromenaden var denna lördag ockuperad av hundratals 
marknadsstånd....




...så efter att ha trängts en bra stund, flydde vi  från stranden upp till en...




...jättemysig italiensk restaurang med fin utsikt och...




...en vacker fontän i blickfånget.




Jag åt bruschetta och tomat- och mozzarellasallad med ett glas gott
italienskt vin till...




..och S-G tog lasagne, som smakade superbt enligt expertisen.




Styrkta av den goda lunchen gick vi sedan runt i olika varuhus och butiker,
tittade på folklivet och handlade faktiskt lite också.

Skönt att sedan komma hem till tysta och lugna Scandinavian Village!



Kommentarer
Postat av: Nickan

Ni verkar ha haft en trevlig dag! Särskilt lunchen!

Litet vemodigt att allt är "sista gången"!

Mail kommer!

Kramar!

2011-03-20 @ 16:50:31
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Ankie Lundberg

Efter en vecka hemma i Sverige, sätter jag mig ner och "kikar" i din blogg. Tack snälla du för alla vackra bilder jag nu sett. Även om jag kände mig nöjd med att åka hem, så blir man snabbt sugen på Bangsaen igen. Ha det riktigt skönt de sista dagarna nu och jag önskar er ett gott fortsatt liv med allt ni ska göra i Höllviken. Kram till er båda från Ankie

2011-03-21 @ 18:15:38
Postat av: Aggie

Ajajaj, jag blev hungrig när jag såg lunchen för att inte tala om ölen, den såg så där riktigt kall och god ut. Öl är gott så semestern! Speciellt den första, då brukar jag känna att jag inte är hemma!

Vilken fräsch stad, allt ser så nytt och fint ut!

Aggie kram

2011-03-22 @ 18:31:32
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0