Ett träd försvinner



Denna vecka började röjningarbetet på Skatboets tomt och det var ett
tufft jobb för de killar vi anlitat.
Jag hade skrivit en lång lista på det jag ville ha gjort och sakta, men
säkert betades listan av. 




Här syns det gamla körsbärsträdet, helt övervuxet ned murgröna, snart
ett minne blott.




Det krävs en hel del mannakraft....




...för att få ner trädet, även om det i stort sett är dött och ockuperat
av murgröna....




...men till slut ligger det där - sorgligt övermannat och besegrat.




Uppsågning och....




...bortforslande till de sälla jaktmarkerna.




Men ett träd som får stå kvar och växa till sig är det lilla
blommande plommonträdet.




Även de två ekarna, som min pappa en gång planterat, får självklart
stå kvar - bara ansas lite nertill, så att de blir mera stilrena.




Uppstammat och färdigt!




Till sist en bild på den fallna flaggstången - en gammal vitmålad l
lyktstolpe - som nu sågas itu och fraktas bort.

Snart nog börjar återuppbyggnaden både ute och inne - så mycket roligare
och långt mera kreativt!  








Kommentarer
Postat av: Nickan

Vilken tur att du har bloggen, så att det blir dokumenterat... Nu funkar det ju bra med bilder!

Kul att se, även när man har sett det i verkligheten!

I morgon är den stora Dagen! Lycka till!

Kram!

2011-05-12 @ 17:47:16
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Paula

Åh, så spännande! Och så roligt för mig här i norr att kunna följa arbetet! Fortsätt gärna!!

2011-05-13 @ 09:39:55
Postat av: Aggie

Men, vilket roligt projekt ni har framför er. Fast när man är i början av det och mitt i är det kanske inte det roligaste, men det är ju det efteråt. Vilka förutsättningar ni har, det kommer att bli jättefint och jag avundas dig att du får bo granne med din granne. Dom verkar så trevliga där, eller rättare sagt, jag vet ju att dom är det!

Och kul att greja i trädgården. Ja, i alla fall lite och så har ni havet intill. Härligt!

Jättekul att få se bilder! Jag ser gärna på hur många som helst, jag, för jag är lite outtröttbar när det gäller bilder och projekt.

Aggie kram

2011-05-15 @ 17:07:48
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0