Barnbarn..

...har jag inga, men det går ju bra att låna andras, som min sambos tre ljuvliga sådana.
De besökte oss igår, den 31 juli,  och det blev nio aktiva timmar (självvalt!) för mig.
Här två av dem: Jordan, 7, och William, 5, under en fotbollspaus.
 
 
Noelia heter deras lillasyster, en gudasöt och skärpt liten dam på snart 4 år.
 
 
Mellan intensiva lekar fick vi fylla på med lite energi i form av spagetti och köttfärssås för barnen och
"whiskypaj" för de vuxna.
 
 
Och så efterrätt förstås, här lille William.
 
 
Anders fästmö, danska Camilla, hade god hand med barnen...
 
 
...och farfar tyckte att det var jättekul att ha barn och barnbarn hos sig igen!
 
 
Vädret var lite ombytligt, men fram emot eftermiddagen blev det riktigt soligt och vi kunde inta efterrätten
på altanen.
 
 
William, en lite gosse med mycket humor och glimten i ögat - och så är han ju så SÖT!
 
 
Och det är storebror Jordan också, som ville "spela match" hela tiden!
Noelia hängde bra med!
 
 
Men ibland fick hon ta igen sig, med Camilla....
 
 
...och med mig.
 
 
Fast vilostunderna blev inte många - här får jag agera häst!
 
Vi lekte hela dagen och långt fram på kvällen, kreativiteten flödade, barnen var otroliga och fantasifulla!
En helt underbar dag - men oj så utpumpade vi var, när de vid 22-tiden styrde kosan hem mot sin förhyrda
sommarstuga i Böste.
 
Saknar dem redan!
 
 
 
Till sist en bild på min underbara vita malva med grönt innanmäte - men oupps, där
landade just en humla....
 
 
....får väl ta en översiktsbild i stället, så att humlan får njuta ifred.
 
Förstår att den är lika bedårad som jag av denna ljuva och skira blomma!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nickan

Ja visst är det något visst med barnbarn! Och dom här är verkligen väldigt söta och pigga ungar!

Vilken pangbild med humlan i malvan!
Jag MÅSTE ha en sån malva, med eller utan humla...

Ses, kram/N

2012-08-01 @ 23:57:59
URL: http://tjernhus.blogg.se
Postat av: Viveka på Humlebacken

Men guuuud vilka söta barn!!! Vad kul att ni fick ha dem där en hel dag. Lycka!

2012-08-02 @ 10:26:28
URL: http://humlebacken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0