Stenläggning

Ett litet steg för mänskligheten - men ett stort steg för min gubbe:
Planering, digert förarbete med grävning mm., hämtning av stenar (2,7 kg per sten),
utläggning, tillsågande av ändstenar osv.
Men så blev det också fint till slut!
 
Vi (dvs gubben) har lagt sten under staketet mot vägen för att förhindra, att ogräset på andra
sidan hela tiden tar sig in i våra rabatter.Och för att få till en snygg markering/gräns utåt.
 
Här: stenarna och gubben anländer.
 
 
Utgrävningen är gjord och grus har jämnats/plattats till som underlag för stenarna.
 
 
Hela vägen under staketat är klart i väntan på stenarna...
 
 
Hoppsan! Här kom visst en syrenhortensia i vägen....vacker, oemotståndlig...
 
 
Mycket funderingar och mätningar....
 
 
Första stenarna på plats!
 
 
Svårt att fota med så skarp sol och skugga...
 
 
...men gubben jobbar oförtrutet på...
 
 
...många knäböjningar upp och ner blir det!
 
 
Ouupps - nu kom det en blomma med igen - kan inte motstå mina fina hortensior..
 
 
Riktigt snyggt!
 
 
Jämnt och fint - precision i allt vad min gubbe gör.
 
 
och så lite mer av det gröna, sköna - igen....
 
 
...och en översitksbild till slut - näe, nu går jag och badar!
 
Morsning!

Kommentarer
Postat av: Nickan

Wow, så fint det blev!
Och vilka härliga bad vi fick idag!
Ses, kram/N

2012-08-15 @ 22:40:24
URL: http://tjernhus.blogg.se
Postat av: Fia

Tjusigt!

2012-08-16 @ 15:36:11
URL: http://scrappa.blogg.se
Postat av: Paula

Åh så fint och prydligt det blev! Din gubbe är allt bra han! :)
Och vilka underbara hortensior - syrémhortensior, det var nytt för mig, men oooh så vackra!

2012-08-17 @ 08:53:18
URL: http://paulaplink.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0