Den förstenade skogen..



...eller "Classic Forest" besökte vi den sista kvällen i Rayong.
Här ett Mangroweträds rot, balsamerat för eftervärlden.

Denna skog påminner något om djungeln i och
omkring Kambodja/ Anchor; skogen är delvis utdöd, men man har
tagit tillvara träd och växtlighet och gjort en sorts sagoskog av det hela.

Ett gediget och långvarigt arbete ligger bakom alla stenläggningar,
vattenfall, överdådiga planteringar, kanaler, sjöar osv.




Detta ska vara ett BenjaminfikusTRÄD, som man kan se....




...på denna skylt.




Växtligheten var mer än frodig....




...och svarta svanar fanns det gott om!




Det här var en lustigkurre, Tukan hette fågeln, jättestor och med en
svartrandig stjärt. Den gav sig iväg strax efter fotograferingen, 
hoppandes jämfota och skrikandes gällt! 




S-G beskådar fiskpopulationen, som var omfattande!




Fiskarna slogs om maten, men hade konkurrens från svanarna.




Den här malen gick inte av för hackor: drygt en och en halv meter
lång!




Originella trädstolar typ större fanns överallt.




Toaletterna var också originella och påkostade - men man visste knappt,
var man skulle gå in - själv hamnade jag i en städskrubb.




Till handfatet hittade jag dock till slut, efter omgången i städ-
skrubben.




S-G matade fiskar med oförtröttlig energi...




...men, nej, där var dom där svarta svanarna - igen!




Vi fick en gratis åktur i denna "limousine" för att bese den nyanlagda
resorten - även den påkostad och originell, men oj vad det luktade
mögel i rummen!
Hela området var enormt fuktigt p g a alla sjöar och vattendrag runtikring.




Fantasieggande formationer!




Och bild på sista kvällen med gänget!
Så kul vi haft tillsammans!!!!

Fr. v. Inger, Lasse, jag, S-G, Åke oh Ulla.




Var vi än har ätit, så har vi först beställt (min favoritdrink)
en Marguerita - den här smakade precis, som den skulle!

Mmmm...




Det blev en magisk afton i den förstenade skogen med alla upplysta
träd och en natthimmel full av stjärnor - och maten var jättegod!




Till efterrätt tog vi Crepes Suzettes, som brändes av med sprit vid
bordet.
Mums!




Och så var det Live Music, som jag inte kunde låta bli att gå upp och
dansa till - i den magiska kvällen!



Kommentarer
Postat av: Nickan

Wao, vilken utfärd! Och så lustigt, jag tänkte med detsamma på Ta Phromtemplet med de enorma rötterna, när jag såg din första bild! Ja, den utfärden hade jag gärna varit med på...

Haha, jag skrattade när jag läste, att du hamnade i städskrubben, ja det är väl bättre än på herrtoiletten, där vi har hamnat några gånger - och fått oss ett gott skratt...

Kramar!

2012-02-23 @ 17:25:32
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Paula

Åh, vilket häftigt ställe!!

Marguerita är min favvodrink också, så himla gott, och det där saltet som man bara vill slicka i sig med en gång, slurp! Även pannkakorna hade jag velat smaka på, såg smaskens ut!



Här hemma har våren börjat komma, vi har haft ca 8 grader i flera dagar nu och från och till lyser solen och värmer upp riktigt mycket.



Härligt - välkomna hem!

2012-02-26 @ 11:58:13
URL: http://paulaplink.blogg.se/
Postat av: Ulla och Åke Nilsson

Kära Rigmor!



Vi vet att vi har varit dåliga på att kommentera din blogg. Däremot har vi flera gånger tittat på bilderna och texterna och imponerats av hur fin layouten är. Vi var ju med i den "Förstenade skogen" och upplevde den fantastiska naturen som hade byggts upp och njöt av en trevlig kväll.



Lycklig resa tillbaka till Sverige och ha det så bra tills vi träffas nästa gång.



Varma kramar

Ulla och Åke

2012-02-27 @ 04:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0