Hos Margareta och Bosse..



... på Scandinavian Village tillbringade vi denna lördagskväll (4/2) i
nostalgins tecken och i trevligt sällskap med underbar mat.

För att inte tala om alla vackra växter/blommor på terassen!






Både Margareta och Bosse har världens grönaste fingrar!

Det hade inte jag, när jag tryckte av detta foto...lite suddigt tyvärr.




Medbjuden till kalaset var även Majvi (f.d. pilot), som vi en gång hyrt
lägenhet av här på SV.

Fortfarande lite suddig bild..




Förrätt: avocadohalva (avskuren i botten så att den stod stadigt: tips!)
med löjrom, rödlök och creme fraiche.
Mums!




Bosse serverar limesnapsen (jättegod!) till avocadon och min gubbe.




Även jag får del av det goda! (suddigt - jag vet!)




Till huvudrätt serverades mör fläskfilé med trattkantarellsås, stekt
potatis och bönor/sallad.
Och ett gott rödvin!




Efterrätt: en uppfriskande och vitamindränkt fruktsallad!




Utsikten från fjärde våningen på SV är inte heller fy skam!


Vi hade en underbar kväll och tiden bara försvann - mycket avhandlades
om boenden och nya boenden, uppbrott och val man gör här i livet.
Viktiga saker som påverkar ens liv.

Tack Margareta och Bosse - och Majvi!



Kommentarer
Postat av: Nickan

Vilken mysig kväll ni hade och vilken god mat! Trattkantarellerna måste dom ju ha tagit med hemifrån, det måste kännas exotiskt att äta i Thailand!

Förstår att det var mycket nostalgi...

Kram, Nickan

2012-02-04 @ 18:15:20
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Aggie

Gillar kvinnliga piloten - häftigt!

Det är allt annat också, ha det gott!

Aggie kram

2012-02-08 @ 07:37:30
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0