Spy



Kärt barn har många namn och min favoritrestaurang här i BangSaen
har bytt namn flera gånger: från The See till Puh och nu senast till Spy.
Säkert inte det sista...

Vad som gör detta ställe till min favorit beror dels på läget (alldeles
vid havet), dels på att de har en fantastisk live-orkester alla kvällar och för
att min favoritgitarrist (bilden) sjunger mina önskelåtar, varje gång jag
kommer.
Maten är det inte heller något större fel på...

De har dessutom byggt till och totalrenoverat det senaste året, så nu är
det SÅ mysigt!




Favoritgitarristen favoriserar dock min gubbe främst, som han tycker är en
mycket "handsome man" och har "young skin" -  på armarna!




Åke och jag väntar på vår mat.....




...liksom S-G och Ulla- vi hade frångått thaimaten ikväll och beställt...




...pizza!




Det är som vanligt svårt att göra ett ställe rättvisa med foton -
atmosfären kommer inte alls till sin rätt.




Att sitta och titta ut över det mörka vattnet och se fiskebåtarna komma
in med sin fångst och sedan gå ut igen är en lisa för själen.
Vågornas svall, den milda luften och rofylldheten hjälper också till.

Och så förstås en kall Chang!




OBS! Se mikrofonen i min hand!
Vi "sjöng" tillsammans "The house of the rising sun" - gitarristen och jag.

Se det var en lyckad afton!

Kommentarer
Postat av: Nickan

Namnet "Spy" låter ju inte så aptitligt (!), men stället ser ju mysigt ut och jag har ju varit där och minns det så väl!

S-G ser ut att stormtrivas!

Tänk att kunna sitta ute en ljummen kväll....

Och att få sjunga i mikrofon...



Här är det snö nu, men ni har sopad gång och bilspår i snön! Och skräp i tunnan...



Snart dags för Rayon?

Kramar!

2012-02-13 @ 17:51:05
URL: http://tjernhus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0