Tide och King



The Tide Resort är det absolut flottaste och största hotellet i BangSaen.
Där bodde vi några nätter, första gången vi kom till BangSaen.

Denna lördagskväll hade vi bokat bord till buffén, som de bara ser-
verar på lördagar.




Entrén är pampig med simmande delfiner i fontänen och en lång tjusig
trappa upp till hotellet.




Det är svårt att göra Tide rättvisa med dessa foton, men överallt -  inomhus   
och utomhus -  finns det dammar, vattenfall och fontäner, palmer och ytterst
välvårdade trädgårdar.




Vatten...




...pool...




...och mera vatten.




Utmed denna vägg rinner det - ja, just det - vatten.




Här ser man lite av den pampiga entrén.

Buffén då - hur var den?
Tja, där fanns det mesta, thaifood, pasta, fisk och skaldjur, sushi,
kötträtter, ost, frukt mm.

Och ett jättestort efterrättsbord, där jag plockade till mig alldeles för
mycket!
Som vanligt alltså.


King




Denna söndag (12/2) träffade vi vår forne chaufför och numera vän
King med sin familj för en typisk thailunch på ett typiskt thaiställe.




King är en underbar person, omtänksam, vänlig, tillgiven.
Det kändes alltid tryggt, när han hämtade oss på Bangkok Airport,
då vi hade vår lägenhet på Scandinavian Village:
"Welcome home" sa han och kramade om oss länge.

Här ett antal thairätter, en del mer "spicy" än andra.




Som tur är, kan King en hel del engelska - däremot inte hans fru - så
det blev med honom vi pratade och dryftade livet och tillvaron.
Frun hade fullt upp med sitt lilla barnbarn.




Den lille pojken stirrade oavbrutet på oss - han hade väl sällan eller
aldrig sett två sådana urtidsödlor förut...


Hope to see you again, King!

Kommentarer
Postat av: Viveka på Humlebacken

Jag vet vilken av restaurangerna jag hade valt. Älskar det genuint thailändska köket och hade gärna suttit med och pratat med King och hans fru (även om hon inte förstod..)

2012-02-12 @ 11:42:42
URL: http://humlebacken.blogg.se/
Postat av: Nickan

Ha, jag hade rätt om Tide, va? Det är det, som ligger mittemot strandpromenaden! Det såg ju väldigt tjusigt ut!

Och så kul att träffa King! Jag minns honom som en så snäll och gemytlig person! Men inte ser dom gamla nog ut att ha barnbarn... men han är bedårande, den lille gossen!

Här snöar det för fullt idag!!! Helt onödigt i min smak!

Nu ska ni väl snart åka söderut?

Ha det så bra, kramar till er båda!

2012-02-12 @ 13:22:32
URL: http://tjernhus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0