BangSaen - igen



Inte trodde jag - när vi sålde vår lägenhet på Scandinavian Village i BangSaen -
att vi någonsin skulle komma tillbaka hit.
Och inte trodde jag - när vi ändå gjorde det - att jag då snabbt skulle insjukna i
världens förkylning.
Min gubbe fick åka ner på stan och konsultera apoteket, som vi brukade nyttja förr, 
och kom hem med medikamenter av okänt slag (utom alvedon) - se ovan.
Lika bra att svälja rubbet och hoppas på det bästa...

Efter en dag/natt av rinnande näsa, ögon och galopperande feber, känner jag mig
idag något mer levande igen...




Vi bor dock inte på Scandinavian Village, utan har hyrt en tvårums-
lägenhet i ett område som heter Lomsabai; längst ner på en gata, soi 7,
granne med en icke tuktad busch på ena sidan och nybyggen på den andra:
vi kallar huset på bilden för "Sverige-huset".
Någon som kan gissa varför?

Alla bilderna här är tagna från vår balkong.




Utsikt från balkongen, som sagt. Här "soi 6", alltså gata nr 6.




Vi har en ynkans liten pool, som vi dock inte har för avsikt att
frekventera - så fort jag kan stå på benen igen, blir det beachen!




Buschen här intill, där höns och tuppar för ett jädrans liv om dagarna.
Jag misstänker, att en och annan orm och råtta gömmer sig där också,
avfallstunnorna står tätt här och töms sällan...




Lägenheten klassar vi som max två på en femgradig skala - den går inte på
något sätt att jämföra standardmässigt med lägenheten på SV.

Men - jämföra ska man ju inte.




På tv:n finns 87 thaländska kanaler och ett fåtal engelsktalande.




I sovrummet tampas vi i samma säng och med samma täcke(!).
Det går bättre och bättre...




Till sist: den obligatoriska bilden på min gubbe med ölglaset.

Skål och tack för att du står ut med din sjuka kvinna!

Kommentarer
Postat av: Nickan

Skönt att höra att du är bättre idag!

På bild ser ju er lägenhet och omgivningarna jättetrevliga ut! Kul att få se hur ni bor!

Och S-G ser inte ut att lida så förfärligt i solen på balkongen med sin öl...

Men jag förstår att ni längtar till stranden!

Fortsätt krya på dig och hälsa gubben!

Kramar från oss! Saknar er...



2012-01-21 @ 11:04:04
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Aggie

Usch förkylning i värme är inte kul, det blir liksom dubbeljobbigt. Hoppas du kryar på dig snart så att ni kan ut och njuta!

Aggie kram

2012-01-22 @ 17:26:41
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com
Postat av: Paula Lindström

Men moster! Du ska väl inte klaga, så bra som ni har det? Tänk på oss här hemma i snöslask och köer till jobbet - och inte klagar vi för det. Jag tycker det ser underbrt avslappnat och härligt ut, skulle gärna byta just nu!

Jag och "min gubbe" har alltid delat täcke och skulle inte kunna tänka oss nåt annat heller! Mysigt!

Kram på er!

2012-01-26 @ 21:36:21
URL: http://paulaplink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0