Nyår 2011/12



Nyårsafton firade vi hemma med familj och goda vänner.

Vår nyårssupé bestod av fördrink (bubbel), löjromstoast, skaldjurssallad
med hembakat pain riche och som avslutning citronmarängpaj med vispgrädde.

Hoppas att gästerna lät sig väl smaka...tror det.




Skaldjurssalladen serverad!




Trevligt hade Lillemor och S-G...




..medan Bill och min kära syster höll sig mer avvaktande - kanske
ville de inte bli fotade?




Men det lär sig väl smaka - och här kommer jag med dressingen i
högsta hugg!




Värdinna med dressing.




Efter tolvslaget med Jan Malmsjö släppte vi upp några kinesiska ljus-
lyktor - tyvärr och till vår stora fasa, fastnade de i björkar och tallar
och vi var rädda för att de skulle bli ett nyårsbål i stället för värdiga
ljuslyktor på himlen.

Men spännande var det!




"Min" ljuslykta svävade dock majestätiskt iväg på den svarta nyårshimlen.




På nyårsdagen var det bye bye till julen - vår sedan länge stendöda
gran fick gå till sina sälla förfäder....

Ett Gott Nytt År önskar jag alla mina bloggläsare!

Kommentarer
Postat av: Nickan

Tack än en gång för en jättetrevlig nyårsafton!

Jättegott och trivsamt1

Så kul att du lyckades få så bra bilder på en av ljuslyktorna! Ja, det var några skräckfyllda ögonblick när dom fastnade i träden...

Vi ses, kram!

2012-01-02 @ 15:53:57
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Aggie

Got Nytt År och God fortsättning och jag ser att du är uppe och går - härligt!

Kram

Aggie

2012-01-03 @ 13:36:17
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0