Vår gata, Soi 7



Där vi nu bor i Lomsabai (jag har inget kort på just vårt hus utifrån, kom jag på),
längst nere på en liten "bygata", finns en stor variation på hus, från lyxiga kåkar till
hemska plåtskjul, där man inte fattar,  att folk kan bo.
Men det gör de.

Här lite finare radhus i olika färger.




Blommor växer lite överallt vid vägen och i trädgårdarna, ibland i
pedantisk ordning, ibland lite hipp som happ.




Här porten till ett rikemanshus...




...och här infarten till en påver variant på boende.




Här bor man inte heller så lyxigt..




Mera blommor längs vår gata...




...och en liten närbild.




Vi har inte långt till stranden från vårt, max 10 minuters promenad....




...och där kan man njuta av en billig lunch på havets läckerheter -  
alldeles nyfångade.


Ska ta ett kort på vårt hus utifrån vid tillfälle!


Kommentarer
Postat av: Nickan

Oj, jag ser att du gjort 4 inlägg på kort tid! Såå kul! Er gata hade verkligen många olika slags hus...

Jag fortsätter att kolla på dina inlägg!

Kram!

2012-01-25 @ 17:40:38
URL: http://tjernhus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0