Mors Dag



Jag är inte mycket för firande av påbjudna helgdagar som Mors Dag,
men den kan ju alltid utnyttjas i egetintresse till att få sönerna att komma
och hälsa på..

Denna Mors Dag den 27 maj kom sönerna fullastade med mat-
kassar innehållande diverse delikatesser för grillning.

Vår premiärgrillning i Skatboet! 




Vi började dock med tävling i boccia ( present från sönerna) på vår
nyanlagda gräsmatta...




Jag har begåvats med två extremt tävlingsinriktade söner, så här var
det ett spel på blodigaste allvar!




De tävlar framför allt mot varandra, vi är mera som statister i
bakgrunden...




Här gör en av statisterna sitt fumliga försök till kast....




Det mäts och kollas på millimetern, vem ligger närmast den lilla svarta
kulan, tro?




Hur som helst: det här är mina tre favoritkillar i världen! 




Det blev sedan en kort sejour på stranden....




...solen gick i moln och det blev ganska kyligt.




Dags att förbereda vår grillkväll - Ludde gör en smaskig sallad...




...medan "grillmästarna" väntar på rätt temperatur på grillarna...




Se där: grillspetten är på gång!




Så och den veganska maten: majskolvar, korv och grillspett och till
detta en underbar sallad med bl.a avocado och soltorkad tomat, pinnbröd
och ett gott rödvin.

Mums! 




Själv bakade jag pinnbröd....




...som inte blev så himla lyckade ( för mycket grahamsmjöl), men de
slank ner i matglada magar ändå.




Min grillmåltid upplagd och klar för spisning.
Smakade himmelsk denna ljuvliga vårkväll, vindstilla, fågelkvitter, kvällssol och
i det bästa sällskap.




Kan inte tänka mig en bättre Mors Dag!

Tack killar! 

Kommentarer
Postat av: Nickan

Åh, så härligt det ser ut!!! Och gott!

Det verkar ju vara soligt och skönt hemma.

Här badar vi varje dag nu och kvällarna är sammetsmörka och ljumma.

Saknar er, dock! Men snart ses vi!

Massor av kramar härifrån!

2012-05-28 @ 09:46:22
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Viveka på Humlebacken

Gött!!!

2012-05-29 @ 20:17:17
URL: http://humlebacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0