Mera höst...

...är väl bara att vänta.
Blåst och regn har präglat den sista tiden och mörkret blir alltmer påtagligt.
Vi tänder ljus och brasa - och ibland promenerar jag vid havet och beskådar tångmassorna som hopat sig
invid strandkanten..
 
 
Förr om åren användes tången till gödning av åkrarna. Nu transporteras den bort under sommar-
månaderna och tillbaka, när hösten gör sitt intåg.
 
 
"Du lindar av olvon en midsommarkrans och hänger den om ditt hår..." ack ja, det är långt till midsommar,
men olvonen blommar vackert nu om hösten...
 
 
Mycket dekorativa vita blommor mot det mörkgröna bladverket!
Olvon är en ny favorit!
 
 
En annan olvonbuske med mindre blommor, helt OK.
 
 
Höstanemonerna fortsätter att slå ut och blomma i det tilltagande oktobermörkret...
 
 
... och den här vita anemonen slog ut bara häromdagen. Så skir och fin!
 
 
Alla årstider kräver dock sin uppladdning - här laddar jag upp inför resan till Ängelholm.....
 
 
...där jag stämt möte med min fb-kompis Ann.
Ett intressant och givande möte, trots höststorm utanför biblioteksfönstret!
 
Vi ses igen på facebook, Ann!
 

Kommentarer
Postat av: Nickan

Vilka tångbilder! Ser riktigt "höstigt" ut!
Men, vad det blommar i er trädgård! Det har verkligen blivit bra! Speciellt glad är jag över att höstanemonerna tagit sig så bra...
Ses, kram/N

2012-10-15 @ 12:32:20
URL: http://tjernhus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0