Halvsyskon mm.

 
Idag, den 28 juni, åkte vi till Lövestad för allt lämna Hampus ett par dagar.
Och för att få träffa hans halvsyskon och mamma Aurora.
Hampe var måttligt intresserad av sin släkt, åtminstone av dessa små, helt underbara,
7-veckors valpar.
Jag hade tagit en på studs (den svarta), om de inte redan varit tingade.
 
 
 
Den främsta anledningen, till att vi lämnar ifrån oss vår guldklimp, är dock att han ska
ställas ut i Hässleholm två dagar.
Det är ju roligt att få en viss uppfattning på hans förträfflighet, även om vi vet den redan.
 
 
 
Mormor (till vänster) och mamma får dock stanna hemma, mamma har ju nyligen fått fyra
nya valpar (Hampes halvsyskon) och mormor är för gammal...
 
 
 
Och den här lilla flickan är alldeles för ung än!
Men söt!!
 
 
 
Den lille svarte hannen (vill ha!) försökte tränga sig igenom detta galler till sin mamma,
men fastnade med hvudet mellan spjälorna.
Oändligt försiktigt lirkade jag ut det lilla taxhuvudet.
 
 
 
Igår kväll såg det så här hotfullt ut på himlen över havet - innan regnet kom.
 
 
 
Hampe passade på att dricka lite ur fågelbadet...
 
 
 
Till sist en bild på min fina riddarsporre - jag köpte en liten planta förra hösten och nu
är det en kraftig växt med fyra blommande stänglar.
Underbart!

Kommentarer
Postat av: Nickan

Piiiip, vad valparna är söta! Förstår att du vill ha...
Måste ner och kolla på ditt blåa löjtnantshjärta (!) i morgon!
Kram!

2013-06-28 @ 22:31:56
URL: http://tjernhus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0