Nyår 2018

Så var det 2018.
Alla bilder tog jag utan blixt, så det blir ett synnerligen sparsmakat urval av de man kunde
skönja något på.
Som vanligt gästades vi av Lindströms och Lillemor från Åkarp med ledarhunden Tex.
 
 
 
Som förrätt denna Nyårsafton serverade vi avokado med löjrom, crème fraiche, rödlök och
hembakat knäckebröd..
 
 
Huvudrätten var varmrökt lax med ett täcke av rostade mandlar, parmesan, rivet citronskal och bladpersilja.
Till det pressad potatis och sallad.
 
 
Efterrätten hann jag inte fota i orört skick. Den hade en snabb och strykande åtgång..:
Citronmarängpaj med vispgrädde.
 
 
En underbar Nyårsbukett av Lindströms, tagen med blixt denna gång.
Dessutom fick jag två burkar med god hemgjord sylt. Inte illa.
 
Så blev klockan tolv och Christer Henriksson läste Nyårsklockorna på Skansen på Tv.
Och det sköts raketer, men bara kring tolvslaget.
En lugn och trevlig Nyårsafton var till ända.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nickan

Tackar så hjärtligt för en fantastiskt god middag, det bästa jag ätit på länge!
Nyårskram, Nickan

2018-01-03 @ 14:40:39
URL: http://http.www.tjernhus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0