Middag hos arga kocken



Vi har en ny svensk kock på SV, men den gamle thailändske kocken
 - ganska arg och tvär mot sin personal- har öppnat en egen liten krog
i en f.d. liten (sunkig) affär, nära där vi bor.
Så en kväll gick vi dit med goda vännerna Ulla och Åke och Claes och
Ann-Marie och åt en superb middag.
Lilla dottern, sju år, passade upp oss och vann allas hjärtan.. 




Jag beställde en av mina favoriter: white snapper
(delikat vit fisk, mjäll, smakar somsjötung/piggvar) med massor av stekt,
knaprig vitlök över (det du, Nickan!), spenat och hemlagat potatismos -Mmm!


Stället är väl knappast någon flådig guldkrog precis, men maten är 
vällagad och sällskapet muntert: fr.v. Ulla, Claes och jag.....




...och på andra sidan: Åke, Ann-Marie och S-G.


Åke tog en rätt på måfå, som hetter ungefär "Tong song prong" och visade sig
vara ytterst SPICY, dvs "välkryddad" på thailändskt sätt!
Åke är en tapper man, han satte i sig hela innehållet i skålen - medan jag, som bara
provsmakade ytterst lite, fick tungan svedd!

Hela vägen hem gick Åke och höll sig för magen: han var väl rädd,
att den skulle explodera annars!


Kommentarer
Postat av: Nickan

Åter igen: Kul att veta precis var ni var, och till och med känna igen några av era vänner!

Den lilla servitrisen var för gullig!

Men vitlök - usch!!!

Hur är vädret hos er - vi läser här hemma, att ni ska få mycket regn...

Kramar!

2010-12-09 @ 16:56:42
URL: http://tjernhus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0