Paradiset?

Min son Björns första kommentar, när han kom till oss på Scandinavian
Village, var:
"Men ni bor ju i paradiset!"
Kanske gör vi det - jag har sällan sett en vackrare plats - bilderna gör
den absolut inte rättvisa!




Poolen är över 100 meter lång och vindlar sig fram under broar och 
fram mellan husen.
Den lär vara Thailands (näst?) största pool!




Bilden är tagen från femte våningen (det finns inalles sex i varje hus).




Varje lägenhet har en stor altan eller - om man bor på bottenvåningen -  
en liten trädgård. Vår trädgård kan man se en bit av, det är den med de
två vita parasollerna.




På området finns massvis med kokospalmer, brödfruktträd, papayaträd,
dadel- och fikon- och mangoträd mm. och ett otal antal blommande
buskar och växter.
Yppighet, frodighet och färgorgier möter en, vart man vänder sig. 




Bougainvillan kantar alla gångar och är den vanligaste busken/trädet i
varje trädgård/altan. För oss som bor nederst är det dock inte så kul att
få ner alla vissna blommor från ovanliggande altaner i vår trädgård...
Jag plockar och plockar och plockar....




Poolen i grodprespektiv...




...och ytterligare en bild av denna gigantiska vattenpöl.

På tal om grodor - tre stycken bor i vår trädgård: de huserar i var sitt hål
i var sin tegelsten - de som kantar den vita stenbeläggningen. När jag vattnar,
kommer de upp och sträcker på sig, njuter och gottar sig i vattenstrålarna!

Och ormar har vi också - så visst måste det vara paradiset?




Kommentarer
Postat av: Nickan

Det ser ju helt fantastiskt vackert, välskött, rent och prydligt ut på bilderna! Men jag skulle gärna avstå från grodor, ödlor och framför allt ormar...

Kraaam!

2010-03-23 @ 13:10:56
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: fia

vilket ställe så vackert.

2010-03-23 @ 15:29:16
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Agneta

Haha, jag tycker inte synd om er som kan vada i blommor.......det kan man inte här i Sverige. I alla fall inte nu. Jodå, jag förstår vad du menar. Vilken fin anläggning ni bor i, det ser helt makalöst läckert och välskött ut! Wooow!

Agneta

2010-03-23 @ 21:57:37
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com
Postat av: Björn

Synd att jag inte fick se grodorna! :) Hälsa Millert, Lennart och de andra från mig! Kram

2010-03-24 @ 22:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0