Min gubbe och jag



En dag i slutet av mars 2012 kom pressfotografen Gugge Zelander
hem till oss för att fota mig inför ett reportage i Hemmeta Veckotidning.

Reportaget ska handla om vuxenmobbning, något som jag arbetat aktivt
emot sedan 2007, då jag själv drabbades av detta på min arbetsplats.

Gugge ville naturligtvis ha med min gubbe också, som stöttat mig under
denna svåra tid.




Vädret var perfekt med strålande sol och friska vindar - men ack så KALLT!

Eftersom reportaget ska publiceras senare i vår/sommar, skulle bilderna
anpassas till denna årstid.
Jag fick ta av mig jackan mellan varven och min gubbe fick stå med en
reflektor i aluminium, så att ljuset skulle bli sommarlikt på bilderna.

Brrr...




Aluminiumfolien blänkte och jag kisade mot den och vinden...




..inte särskilt behagligt.

Överhuvudtaget att plåtas är rätt obehagligt, ungefär som att gå
till tandläkaren.




Vi blev instruerade att promenera mot kameran,
men det ser smått påklistrat ut...fast bland tallarna blåste
det betydligt mindre - gudskelov!




Upp bland sanddynorna igen - här tycker jag, att jag liknar min syster
Eva upp i dagen...




Promenad på trädäcket ner mot havet - utan jacka...




...och med jacka.




Sedan blev det - tack och lov - några inomhusbilder också...




...ståendes...




...och läsandes en bok.


Undras vilka bilder Gugge och Petra (journalisten) väljer ut för
tidningen?
Vad reportaget/artikeln ska handla om, har Petra och jag samarbetat kring.

Men slutresultatet?
Den som lever får se...

Kommentarer
Postat av: Nickan

Tjusiga fotomodeller! Ska bli spännande att se i tidningen...

Ses,kram!

2012-04-09 @ 10:32:30
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Teija Torell

Snygga modeller! Ni är jättefina på korten <3 Hälsa S-G från oss i Norrköping.

2012-04-11 @ 09:05:01
Postat av: Cilla

Ja, på vissa bilder är du lik mamma <3

2012-04-13 @ 01:09:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0