Böste

Böste är ett idyllist f.d. fiskeläge på sydkusten i Skåne, mellan Trelleborg och Ystad.
Här har Anders (min gubbes son) hyrt med sin familj en vecka och idag (3 aug) var vi och hälsade på.
 
På trappan Camilla, Anders fästmö.
 
 
Innergården var väldigt mysig och här står S-G med son och -  myser!
 
 
En lång smal tomt ledde nästan ända fram till havet.
 
 
Här sitter vackra Camilla på uteplatsen i solskenet...
 
 
...medan vi gick på nyfiken upptäcksfärd inomhus: lågt i tak med synliga bjälkar och många vackra
gamla ting förhöjde mysfaktorn!
 
 
Och så här blev utsikten från andra våningen....
 
 
...från den här lilla luckan, där lilla Noelia, min söta följeslagare, och jag tittade ut.
 
 
På fönsterbrädorna stod allehanda ting från förr; här gamla socker- och vishyvattensflaskor.
 
 
Och här har vi diverse vågar och kvarnar från början av 1900-talet.
 
 
Med ungarna i baksätet (de ville prompt åka med oss) for vi sedan iväg till en kaffestuga med lekpark
och därefter till Falsterbo/Skanör för bad och lek.
 
Vi sjöng visor i bilen hela vägen och Noelia, Jordan och William fick lära sig min egenhändligt komponerade
"Fiskvisa": "Jag är frisk som en fisk, jag sjunger hela da´n, när jag går på sta´n..osv"
 
Roligt att den uppskattades till fullo av denna unga generation!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nickan

Vilket fint hus dom har i Böste!
Den visan kan mina barnbarn också...
Ses, kram!

2012-08-03 @ 23:36:09
URL: http://tjernhus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0