Nu blommar gräset!

Våra nysatta ( i höstas) gräs har länge hållit oss på streckbänken: skulle de
komma upp i sommar eller inte?
Till slut kom enstaka strån och nu fram emot sendsommaren har vissa t o m börjat
blomma!
Bilden ovan visar ett japansk blommande gräs "Ferner Osten".
 
 
 Zebragräset är dekorativt, som det är, behövs inga blommande ax här inte!
 
 
 Jag gillar gräs i alla former, även som gräsmatta!
Men helst stora vajande och frodiga gräs som inramar trädgården.
 
 
Den rosa fjärilsbusken bara växen och växer och slår ut allt fler klasar.
Och fjärlarna är inte sena att hänga på!
 
 
 Olika sorter och färger på fjärilarna....
 
 
 ....men busken räcker ju till för alla!
 
 
 Den vita fjärilsbusken har låtit vänta på sig - den står mer i skugga.
Men nu!
 
 
 Halvutslagen...
 
 
 ....och så gott som helutslagen!
 
 
 Inte nog med att jag har förälskat mig i höga, vajande gräs - jag har också fått en
passion för alunrot (alunrötter i plural?), som finns i olika färger och former.
 
Här en nyinköpt "Georgia Peach", fast persikofärgad är den då inte...
 
 
...eller hur?
 
 
Det är häftigt att blanda ljusa och mörka bladsorter - tycker jag.
Jag har ju satt den röda perukbusken tillsammans med den ljuva daggkåpan
(som jag visat tidigare) t.ex.
 
Här en ny, dramatiskt mörk, alunrot med namnet "Obsidian".
 
Slut för idag - tack för idag!

Kommentarer
Postat av: Nickan

Vilka växter du har och dom är ju lika fina i verkligheten! Alunrot är ju en av mina favoriter också...
Kram/N

2012-08-26 @ 22:14:57
URL: http://tjernhus.blogg.se
Postat av: Aggie

Vilka fina växter du har i trädgården och vit buddleja var ju något extra!
Aggie kram

2012-08-29 @ 09:57:01
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0