S-G 80 år

Tiden går.
Eller är det bara något mänskligheten hittat på?
En filosofisk fråga.
Eller så har vi behov av att skapa kontroll även om detta är en omöjlighet.
Vi har ingen kontroll.
Men vi kan fira ändå.
Och det gjorde vi torsdagen den 30 januari 2020.
 
 
 
Grannarna i norr hissade flaggan trots regn och rusk.
Det har varit mycket regn och rusk denna vinter.
Som egentligen är en fortsättning på hösten.
Vädermässigt.
Men kan kan ju alltid fira inomhus.
Och det gjorde vi.
Vi började med champagne.
Veuve Clicquot Ponsardai.
Eller Gula Änkan.
 
 
 
Festföremålet i högsätet.
Njöt av dagen trots den något trötta looken.
Det kostar på att fylla 80 år.
 
 
 
Vi hade slagit på stort och beställt en skaldjusplatå och den var välfylld
vill jag lova.
När jag packade upp, tänkte jag, att här gäller det att gästerna är mycket
hungriga och älskar skaldjur.
Jag fick rätt på båda.
 
 
 
Färska räkor och havskräftor.
Mums!
 
 
 
Svenska humrar.
Lyx!
 
 
 
Längst till vänster skymtar en hög krabbklor.
Till skaldjuren serverade vi aiolisås och gravlaxsås, varm baguette och västerbottenost.
 
 
 
Syskonparet Carl och Annika.
Som bara ääääälskade skaldjur.
 
 
 
Janne och jag.
Vi gillade också maten.
Och drycken, en chablis (eller två...eller..) till skaldjuren.
 
 
Efterrätten var en sluttande cheesecake (hade fryst snett i frysen)
med färska bär och dessertvin.
 
En fantastikt rolig kväll med mycket skratt och minnen.
Värdigt en 80-åring.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nickan

Ser ut att ha varit en trevlig afton! Och vi har ikväll smällt i oss resterna efter festen; det smakade utsökt idag också! Vi bugar och tackar!
Kram!

2020-01-31 @ 22:06:23
URL: http://tjernhus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0