Smyge



Smygehuk, Sveriges sydligaste udde, besöker jag ofta om sommaren -
så och denna dag den 8 juli  -  
mest för att min kära väninna Solveig är sommarboende här.
I Smyge finns en pittoresk hamn med ett delikat fiskrökeri, här ordnas
jazzfestivaler, konstutställningar och spelmansstämmor, här kan man delta i olika seminarier bl.a. om hälsomat mm. Sommaren är verkligen aktiv och intensiv i Smyge.

Och så blommar blåelden.....


...och min älsklingssommarblomma: gulmåran!


Denna gång köpte vi rökt smörfisk i hamnen och dukade upp till lunch i det gröna.


 

Solveig drack grekisk rom med mynta, medan jag smuttade på några
droppar vin i mitt mousserande vatten - bilkörare som jag är..




Till kaffet slog vi runt på jordgubbar och kladdkaka med vispgrädde...




Lilla Mitzy fick resterna av smörfisken, så och hennes kattbror Oskar.


På hemvägen körde jag in om Magasinet i Smyge, där det visade sig
vara ett veteranbilsmöte.


Många flådiga bilar förevisades...

 



..men flådigast av alla var ändå tuppen, som jag träffade i Trelleborg på vägen hem!


Kommentarer
Postat av: Nickan

Mmmm, den lunchen ser inte dum ut! Mysig dag ni hade, du och Solveig!

Jag kände inte igen katterna, har hon nya?

Vilka fina bilar du såg vid Magasinet!

Jag har också sett, att gulmåran blommar. Då är det högsommar! Fast det var kallt i vattnet idag!

Vi hörs och ses, kram, Nickan

2010-07-08 @ 23:21:30
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Aggie

Så fint, gott och mysigt! Underbara bilder.



Men vilken köksmakeover herrarna gjorde! Så duktiga karlar, var hittar man sådana? I Skåne, jo, jag vet!



Agneta kram

2010-07-19 @ 16:05:30
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0