...och ett kök blir till



Så här såg vårt "gamla" (3,5 år) kök ut - snyggt, men fullständigt opraktiskt
och inga arbetsytor...




...mycket beroende på den här kolossen, som tog alldeles för mycket
plats i vårt lilla kök!
Därför fick kolossen tillsammans med det övriga köket förpassas till
nya - och förhoppningsvis mer uppskattande ägare.




Ut med allt ur skåp och lådor - det mesta huserade vi under trappan,
obekvämt, men nöden har ingen lag...


Svågrarna hjälptes åt med det tunga och omständiga rivningsarbetet.
Arbetsställningarna var inte alltid ergonomiskt godkända...




Min gubbe ser glad ut trots allt - det var han inte hela tiden, kan jag säga.


Och svågern hade nog ont både här och där efter en lång rivningsdag!




Här står ugnen och induktionshällen och undrar, varför de plötsligt 
hamnat på köksgolvet??




Men gubbarna jobbar oförtrutet vidare....


..och själv svabbar jag och dammsuger stup i kvarten.




Uppbyggnadsarbetet börjar! Mycket roligare!


Men än så länge är det svårt att se, hur det ska bli.
Och vi diskar i badrummet och köper färdigmat...




Det artar sig emellertid, även om otåligheten blir mer och mer påtaglig...




...och min gubbe får mer och mer träningsvärk!




Ändå ger han inte upp...riktigt...




...än...men mycket återstår av retfulla och tålamodsprövande bakslag
i form av bitar som inte passar, skruvar som fattas och hyllor som är
för många eller helt fel...




Lätt att misströsta mellan varven...


...bäst att sticka emellan med min blommande perukbuske...




...och min nyfunna favorit: blommande daggkåpa.




De gula aklejorna är inte heller så dumma...




...och inte heller min rosaröda lupin.




Nej, nu åter till köket och dess imponerande akrobater!




Det hela börjar ta form....


...wao, nästan färdigt, återstår lite fogande och några lister, men fullt
användbart...




...och så SKÖNT att slippa badrumsdiskningen och krypandet under
trappan!
Vi är SÅ nöjda...




...även med det nya, lite aparta/fantasifulla kaklet!

Bra jobbat!


Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor

Whao!!! Jättefint blev det!!! Ser riktigt coolt ut med det röda kaklet mitt i det svarta! Matchar de snygga grytlapparna... Stor skillnad mot det gamla!

Ses, kram!

2010-06-22 @ 22:14:58
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Nickan

Jag igen.... Alltså, jag fyllde i "Nickan" och ändå står det Mamma/mormor???

Men det var alltså jag!

Kram igen!

2010-06-22 @ 22:18:23
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Rigmor

Jag fattade!

Fast visst hade det varit roligt - om än kusligt - om mamma OCH mormor skrev var sin kommentar...

TACK än en gång för de fina grytlapparna!

De har använts redan!

2010-06-22 @ 22:21:13
URL: http://strandrosen.blogg.se/
Postat av: Fia

Åh så fint det blev!!!

2010-06-22 @ 22:44:25
URL: http://scrappa.blogg.se/
Postat av: Viveka på Humlebacken

Mycket snyggt, men vän av ordning undrar om ni har rationaliserat bort kyl och frys... "bara färskvaror nu för tiden"??

2010-06-22 @ 23:08:33
URL: http://humlebacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0