Villa Ancora



På "Grande Finale" i Thailand i mars 2010 bjöds vi på en fantastisk konsert med operasångerskan Monica Einarsson och hennes virtuospianist och man Christian Einarsson tillsammans med deras danske musikerkollega på kontrabas.
Det visade sig att Monica och Christian även gav konserter i Skåne, i Haglösa, som ligger bara några mil från Höllviken, där vi bor. De kallar sin vackra gård på landet för Villa Ancora och där var vi nu, tillsammans med min syster och svåger, på Sveriges Nationaldag den 6 juni 2010 och lyssnade till denna fantastiska trio.





Här står en förväntansfull publik i den ljumma sommarkvällen utanför
Villa Ancora....




....och här väntar konsertrummet på sina artister.




Monica sjöng först några välkända internationella låtar/sånger...




...och efter pausen ( då vi intog goda ostar, vin och choklad i trädgården)
blev det mycket Monica Zetterlund, Cornelis Wreesvijk - och Evert Taube.
Fantastisk röst, underbara låtar och ljuvlig musik , allt medan sommarkvällen
långsamt svalnade där utanför.




Min syster Nickan och jag på paret Einarssons trappa....




...och här sitter svåger Kenneth med Nickan och min "gubbe" S-G och
njuter av ostar och vin i sommarkvällen.

Ett utmärkt sätt fira Sveriges Nationaldag på!


Kommentarer
Postat av: Nickan

Ett helt underbart sätt att fira Sveriges nationaldag på, tycker jag!!!

Tack så hemskt mycket för en oförglömlig kväll!

Kram, Nickan!

2010-06-06 @ 23:28:46
URL: http://tjernhus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0