Sjukhus och strandpojke

Ett av mina återkommande "nöjen" i Thailand är att åka till Sriracha sjukhus.
Det händer varje gång jag är här, dvs. jag blir sjuk av olika konstiga anledningar.
Denna gång var det en elak halsbakterie, som vägrade lämna mig.
Men den thailändska sjukvården ska då alltid överdriva:
Jag blev ( som vanligt) hämtad i ambulans och
(som vanligt) vägrade jag att lägga mig på båren eller åka rullstol, när jag
kom fram till sjukhuset!
Någon måtta får det ändå vara!



Två allvarstyngda personer: S-G som följde med till sjkhuset och vår
sjuksköterska på SV, som lämnade över alla handlingar till ambulansföraren.
Men passet behövde jag inte visa:
Jag har ju (nästan) klippkort på sjukhuset i Sriracha...



Här sitter patienten, som vägrade lägga sig på båren i ambulansen,
på väg till sjukhuset.
Men det var (gudskelov) inte med tjutande sirener.

Framme i Sriracha.
Här ser vi "värdinnan" som lotsade oss rätt.
Iförd bästa sidenklänningen och högklackade skor!
Fint ska det vara!



Sjukvården i Thailand är fantastisk (men rätt dyr för oss falanger)!
Den är snabb, effektiv och empatisk.
Man känner sig som en VIP-person!
Sjukhusen är kliniskt rena, inbjudande och just detta sjukhuset har havsutsikt.
Jag fick snabbt god hjälp av en läkare, som verkligen tog sig tid.
Och rikligt med medikamenter, som var färdigställda någon minut efter läkarbesöket.
Men allra först måste jag (som alltid) vägas och mätas och tas blodtryck på!

Sedan stod ambulansen och väntade utanför dörren.
Heja Thailand!



Badpojken Björn



Yngste sonen Björn besökte oss i vårt paradis i fem dagar och njöt av
pool-livet...



...och (hostiga och snörvlande) mammas omsorger.



Vi var också nere på stranden i Bang Saen....



...där tidvattnet hade spolat upp små underbara fiskar (som man annars
bara ser i akvarium) på stranden.
Efter badet gick vi på café och åt bakelser och drack kaffe!

Den 4 mars lämnade Björn oss för nya äventyr nere på ön Koh Chang,
där han ska dyka, snorkla -  och festa.
Men han kanske kommer tillbaka hit någon dag, innan han far hem till kalla Sverige...


Kommentarer
Postat av: Viveka på Humlebacken

Men Rig, vad har du nu gjort, sjuk igen???

Krya dig snarast!

2010-03-04 @ 08:39:28
URL: http://humlebacken.blogg.se/
Postat av: Nickan

Vojne, vojne, hoppas att alla din medikamenter hjälper! Här är strålande sol idag men minusgrader - igen!

Krya-på-dig-kramar, Nickan

P.S. Jag har inte fått något mail??? D.S.

2010-03-04 @ 11:54:01
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Agneta

Vilket fint sjukhus. Det känns som vi är underutvecklade på det området här i Sverige. Vi hade ett fint sjukhus och har fortfarande men det är liksom stängt.

Hoppas du mår bättre nu!

Agneta

2010-03-05 @ 19:30:17
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0