Återuppbyggnad,..



...om än i liten skala, påbörjades denna onsdag i maj - och här står min
gubbe och begrundar, hur badrummet plötsligt blivit hälften så stort och
på väg att bli en, så småningom, fräsch och helkaklad gästtoalett.




Andra hälften av det tidigare badrummet hittade vi med ny utgång till
det kommande arbetrummet. Denna lilla skrubb ska bli städskåp framöver.

"Hittade" är förstås inte rätt ord, vi har ju själva bestämt rumsindelningen i förväg!




Panel och fönster är nu borta från på kortväggen mot norr och en
ny, hel vägg ska sättas upp.

Sorgligt att de små blyfönsterna inte kunde behållas, de var så vackra!
Kanske kan jag sälja dem på Blocket, som jag, med framgång, gjorde
med keramikvasken (tack för tipset, kära syster!)?




Och titta här! Dörren till den lilla sovkabyssen är igensatt....




...och man kan nu tydligt se, hur "stort" min gubbes nya sovrum blir -
betydligt större än det nuvarande i alla fall!




Utomhus har det också hänt lite saker: här har man gjutit/cementerat
för utbyggnaden av vardagsrummet/köket, där altanen tidigare stod.




Och här ligger de små vackra dubbelfönstren - kanske någon vill ha dem?

Jag kan ju alltid prova på Blocket...

Kommentarer
Postat av: Nickan

Kul att vasken blev såld! Och snabbt gick det!

Det är klart att ni kan sälja blyfönstern också!

Det är säkert lika lätt!

Ja, nu händer det saker varje dag. Jättekul!

Ses, kram!

2011-05-18 @ 23:40:48
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Anne-Lie

Oj,oj,oj...vilket arbete ni har framför er. Vi har själva renoverat ett gammalt hus, så jag vet hur det är. Fast det är roligt också.

Kram!

2011-05-19 @ 07:32:09
URL: http://www.skaparrgladje.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0