Strandrosen



Eftersom vi snart flyttar från Strandrosen (bostadsrättsföreningen heter så),
vill jag gärna dokumentera vårt boende där genom några bilder.

Men bloggens namn kommer jag inte att ändra för det.




Välkommen in på en liten rundvandring!




Jag vet, att jag har visat bilder från radhuset förut, men nu är det absolut
sista gången.

Vi börjar med köket....









Detta antika köksbord från slutet av 1700-talet får tyvärr inte rum i Skatboet.
Men det ska stanna kvar i min gubbes släkt!




Våra två badrum; ett därnere....




..och ett däruppe.





Vårt trånga, men mysiga vardagsrum...




...och matsalshörna.




Den stilfulla trappan...




...upp till ovanvåningen.




Arbetshörnan...




..och min läshörna.




Mitt sovrum - eller snarare sovkabyss..




..och gubbens "cell".




"Utsikt från en bro" - över vår lilla trädgård.




Och så kökssidan...




..med en närbild på den av vintern något tilltufsade rhododendronen..




...och min vackra och slitstarka daggkåpa..




..till slut min vita skönhet med lite blåa accesoarer.

Men snart väntar nya utmaningar!

Kommentarer
Postat av: Nickan

Det ser verkligen fint ut! Men det kommer att bli ännu finare här...och mindre trafik!

Din daggkåpa har ju knoppar!!!

Ses, kram!

2011-05-17 @ 15:17:59
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Viveka på Humlebacken

Jag tänkte annars att det kanske kunde bli strandskatan... :)

2011-05-17 @ 18:36:42
URL: http://humlebacken.blogg.se/
Postat av: Aggie

Rätt kul den där Viveka på Humlebacken!

Kram

2011-05-17 @ 20:03:42
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com
Postat av: Lennart Höjer

Trevligt att se dina bilder Rigmor. En sak vill jag dock göra klart för dig och det är att vi i Brf Strandrosen inte godkänner att du efter avflyttning fortsätter att använda namnet Strandrosen på din blogg. Jag föreslår att du ändrar till Skatboet som du själv använder om det nya boendet eller något annat bra namn.

Hoppas du har förståelse för vår inställning.

Hälsningar

Lennart.

2011-05-22 @ 20:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0