Strandpromenad



Vi har "välsignats" med en vacker november månad - hitintills - med
hög, klar luft, solsken och vindstilla.
Det senare är mycket ovanligt för våra breddgrader: sydkusten i Skåne.

Men man får skynda sig ut, om man ska hinna njuta - dagarna blir allt kortare.
Denna bild är tagen klockan 16.00 den 15 november 2011.




Någon timme tidigare vid Falsterbokanalen.




Havet ligger som en spegel - man får nästan lust att bada...




Stenarna får en vacker solbränd färg av den lågt stående solen.




Sanden har trampats av många fötter dessa soliga dagar.




En mås vill inte bli fotad....




Solen dalar snabbt ner mot horisonten...
(ser ni min långa skugga?)





En märklig formation av stenar har bildats...




Borta vid fiskeläget slår den nedåtgående solen gnistor i fönstren...




...men snart är det alldeles mörkt.
Dags att knalla hemåt och tända många stearinljus....

Kommentarer
Postat av: Nickan

Wow, vilka vackra bilder! Så tacksam man är att få bo så vackert...

Ella och jag gick en promenad litet tidigare och det var så skönt i solen!

Ses, kram!

2011-11-15 @ 21:27:17
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Aggie

Ni bor i paradiset, jag har ju erfarit detta genom din syster och systerdotter och nu med dom här fina bilderna så är jag alldeles väldigt övertygad! Så vackert!

Agneta kram

2011-11-16 @ 11:35:27
URL: http://www.snackskalsdalen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0