Evas hibiscus



Min storasyster Eva, som dog för fyra år sedan, hade nästan alltid
blommande hibiscusar i sina vardagsrumsfönster.
Hon berättade, att hon gav dem en liten skvätt vatten varje (!) dag
och som tack blommade de flitigt.

Nu har jag tagit över två av hennes skyddslingar, och de fortsätter
att blomma - då och då.




Denna vackra hibiscus står på vår nyrenoverade gästtoalett, mycket
därför att denna blomma, enligt expertisen, inte trivs så bra i solen.
Och här står den i nordöstläge.


Men Eva hade ju sina rikligt blommande växter i alla fönster oavasett
väderstreck - hur går det ihop?




Min andra hibiscus står på vårt barskåp i vardagsrummet och får
också lagom med ljus - den har blommat flitigt med oranga blommor
hela våren - men står nu och tar igen sig, så den plåtar jag inte.

Det är bäst att snabb föreviga blomman, för den vissnar efter bara EN dag!




Tack för denna blomdag - känns som en hälsning från Eva...


Kommentarer
Postat av: Nickan

Fantastiskt att du får den att blomma där - det hade jag trott var FÖR mörkt...

Ses, kram/N

2012-07-06 @ 12:29:37
URL: http://tjernhus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0