Kusinträff - utan kusiner

Låter en aning kryptiskt - men det var en kusinträff hos Vivi på Humlebacken, denna osannolikt varma
julidag och vi var medbjudna som mammor till några av kusinerna, Nickan och jag - och våra gubbar förstås.
 
 
En del - som här Vincent - passade på att ta sig ett dopp i poolen, medan...
 
 
...svalkade sig med kylda drycker inombords: Andreas, Mike, Peter, Nickan och S-G.
 
 
Och här kommer min söta systerdotter Paula med fler dricksglas.
 
 
Snygga systrar med vilktigt uppdrag!
 
 
 
Solbränd böna....
 
 
 
 Glada värdinnan Vivi, övervakar gästerna och drickat(?)...
 
 
...och har dukat fram läskande tilltugg till drickat.
 
 
Tre vackra systrar i solgasset...
 
 
"Kusinfrun" Gina anländer med sin familj...
 
 
....och sonen Björn med sin söta tjej Stina....
 
 
...och kusin Jörgen, redo för ett dopp i värmen....
 
 
...Björn och Stina...
 
 
....med mamma/Rigmor/mig i mitten.
 
 
Paula, Peter och lilla Ella.
 
 
Det var knytkalas inför grillandet på kvällen, så här ligger bl.a. våra laxbitar i folie....
 
 
...övervakade av grillmästarna Kenneth, Vincent och Micke (värden).
 
 
Vivi hade komponerat fantastiskt goda röror, sallader och ugnsbakade potatisklyftor
till det grillade...
 
 
Överallt dukades det upp delikata måltider på altanen...
 
 
...och min laxtallrik ser väl inte helt oäven ut - eller hur? Mums!
 
 
Andreas, Björn och Paula låter sig väl smaka...
 
 
..och här kalasar Peter, Minette, Cilla, Gina, Vivi, Ella och Sophia.
 
 
Jörgen med yngsta dottern Anna och Nickan i förgrunden...
 
 
Systrarna sisters....eller kusinmammorna....
 
 
...och min gubbe och jag med vår lilla vitvinsflaska i kylande "täckkappa".
 
 
Vi satt länge kvar i sommarnatten och tittade upp på den stjärnklara himlen och njöt av livet och samvaron.
 
Tack Vivi och Micke för detta härliga initiativ!
 

Kommentarer
Postat av: Nickan

Så många bilder du tog! Det märkte aldrig jag!
Vi ser ut att ha det riktigt trevligt...
Och vilken kväll!
Ses, kram/N

2012-07-28 @ 21:50:20
URL: http://tjernhus.blogg.se
Postat av: Viveka på Humlebacken

Det var väldigt kul att ni ville komma, kul att försöka träffa kusinerna då och då i alla fall.
kram

2012-07-28 @ 23:00:38
URL: http://humlebacken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0