Kräftskiva

En tradition varje sommar är "Kämpinge Open".
Några av mina barndomsvänner här i Kämpinge och min sambo/gubbe tävlar i golf
och de/vi turas om att hålla i värdskapet och middagen efter.
Förra året var vi värdar, i år var det Anders och Kerstin, som bjöd på en hejdundrande
kräftskiva denna augustikväll den 17 dennes.
 
 
Här har vi bänkat oss inomhus efter drinken med till tugg på altanen.
 
 
Vackert dukat...
 
 
...och nu är det snart dags att hugga in, sörpla, sjunga dåliga snapsvisor osv.
 
 
Före....
 
 
...och efter.
 
 
In i dimman!
Ser rätt slabbigt ut på bordet efter någon timme...
 
 
Efter kräftor, ost och bröd och några snapsar, serverades kaffe med hembakade och
otroligt delikata kakor.
 
Här några av mina barndomsvänner:
 
 
Sessi och Leif.
 
 
Min gubbe (= ej barndomskamrat) och Gunnel.
 
 
Anders.
 
 
Kerstin.
 
 
Marianne.
 
 
Bengt.
 
 
Hampe var givetvis också med på kräftskivan.
Det här är dagen efter.
 
Och det är vi alla.
Tack för en härlig fest, Anders och Kerstin!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nickan

Vad det ser gott och trevligt ut! Men bilderna blev lite oskarpa på slutet, tycker jag...
Och VAD gör Hampe på bordet?
Kram!

2013-08-17 @ 21:45:08
URL: http://tjernhus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0