Frågor från min kära syster - i juletid

Den här utmaningen fick jag idag: 
 
Hoppas att ni kan ta er lite tid och göra det här, det är faktiskt riktigt roligt!
Stor julkram och lycka till!
Monica
Och här kommer frågorna:
 
1) Ditt favorit-tv-program?
2) Vad hette din första kärlek?
3) Vilken dag på året firar du mest?
4) Vilket var ditt favoritämne i skolan?
5) Påverkade det ämnet ditt yrkesval?
6) Vilken är din favoritårstid? 7) Vad gör du helst på din fritid?
8) Vilken är din älsklingsblomma?
9) Vilket tycker du är roligast: Att ha gäster eller att själv vara gäst?
10) Var trivs du allra bäst?
11) Om du inte bodde där du gör, var skulle du då vilja bo?
 
Här klurar jag...
 
Svaren blev följande:
1)  Six feet under
2) Choklad-Gunnar
3) Firar och firar. Midsommar är det nog. Eller någon annan dag.
4) Gymnastik. Fast svenska och teckning också. Filosofi.
5) Säkert. Jag hade svårt att välja. Ville bli journalist. Svensklärare. Sjukgymnast. Jurist. Blev studievägledare och vägledde andra i stället.
6) Inte vintern. Våren och sommaren. Tidig höst.
7) Promenerar med Hampe. Utövar yoga. Skriver. Lägger pussel. Läser. Samtalar om livet.
8) Gulmåra. Doften av sommar. Daggkåpa. Efter regnet.
9) Trivs bäst som gäst.
10) Where ever I lay my hat, that´s my home.
11) I Lund. Kanske Ystad. Eller Thailand. Eller någon annanstans där mina kära bor.
 
Inget av svaren förvånade mig. Tydligen känner jag mig väl vid det här laget.
 
 
 
Idag är det dan före dan.
Granen står så grön och grann i stugan. Och det mesta är fixat.
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu väntar vi bara på tomten. Och snön.
Och sönerna förstås!
 
 
                                                             GOD JUL!
 
 

Kommentarer
Postat av: Nickan

Men, du glömde ju tre fjärdedelar av utmaningen....
Du skulle också skriva 11 fakta om dig själv, välja ut 11 st bloggare och ställa 11 frågor till dom!
För övrigt är dina svar så som jag trodde, och du är ju inte överraskad själv...
Promenad i em?
Kram!

2013-12-23 @ 12:46:03
URL: http://tjernhus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0