Fotomodell - för en dag

 
 
 För några veckor sedan fick jag en förfrågan från månadstidningen MåBra, om jag
jag ville ställa upp som fotomodell för en klädkollektion.
Jag skrattade först, men sedan tänkte jag, att va fasen, visst!
 
Vi var tre tjejer i olika åldrar som åkte till Båstad och hotell Skansen denna blåsiga torsdag
i oktober.
En annorlunda dag i sanning!
Nu vet jag lite om allt mastodontarbete bakom en enda bild!
Herreguuud!
 
 
Arsenalen av sminkattiraljer var....
 
 
...imponerade - här är bara en bråkdel!
 
 
Sminkösen Amelie började först med vackra Annika...
 
 
...och hon blev bara vackrare och vackrare...
 
 
...vackrast!
 
 
Sedan var det Nettes tur, lika vacker hon...
 
 
...en fräsch snygging!
 
 
Min tur....
 
 
...nåja, hyfsat (med tvekan) för en 68-åring.
 
 
Under den behagliga, sövande och proffsiga sminkningen frossade vi i kakor, frukt och kaffe.
 
 
Stylisten Katarina höll i många trådar...proffsigt
 
 
Dags för plåtning...kolla dojorna!
 
 
...mycket ska rättas till...
 
 
...en liten detalj här, en annan där, så att både fotografen Simon, stylisten Katarina och
reportern Anki blir nöjda...
 
 
...och när jag tänkte, att Simon tagit tillräckligt många plåtar, log han vänligt och sa
"nu börjar vi!"
 
 
Lätt uppgiven.
Skulle aldrig orka vara proffs...men efter cirkus 75 bilder ( där ömsom Katarina, ömsom
Simon rusade fram och rättade till någon detalj), var Simon nöjd. Och Anki.
Och Katarina. Och Amelie.
 
 
Under tiden fick min (stackars) gubbe, som kört mig hit, gå runt och plåta lite utomhusbilder.
Här Båstads berömda tennisstadion.
 
 
Havet, där friheten är...
 
 
Hotell Skansens SPA längst ute på bryggan.
 
 
Strandbänkar gjorda av hela trädstammar, ja, eller halva då...
 
 
 Inomhus igen. Verkligen ett flådigt hotell.
 
 
Annika (modell) och Anki (journalist MåBra)
 
 
Efter hundratals plåtningar av oss tre blev det äntligen lunch på Bakfickan. Jättegott med
Chevré och parmaskinka, valnötter och honung och marinerad schalottenlök mm.
Mmmm!
 
 
Hem och packade upp "godispåsen": smink, smycken och tidningar.
Vad mer kan man begära?
Tack Anki!
 
En riktigt vansinnigt rolig dag!!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nickan

Ja, det måste ha varit en upplevelse! Det är tydligen inte så glamoröst att vara fotomodell, om man skulle vara det på heltid! Vilket tålamod man måste ha...
Men för en dag - kul!
Kram/N

2013-10-25 @ 10:15:43
URL: http://tjernhus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0