Nyförvärv och gamla "godingar"

Denna vackra blåa blomma (plus en tvilling) föll jag pladask för hos
trädgårdsmästaren idag.




De passade så bra till våra sköna blå vilstolar på altanen!
Fulla av knoppar är de också, så då ska jag väl inte kunna ta död på
dem i rappet...




En vacker fjäril satt på vårt "bonsai-träd", som nu blommar med hundratals
små vita buketter.




En annan mindre vacker sak (mal?) hade fastnat för orchidéen (bra smak!)
och ville inte flytta på sig, trots påstötningar från min sida.




Ännu mindre söta är våra paddor/grodor, som nu flyttat från muren till
trädgårdslådan, dvs de håller till under den.
Men nu fick de flytta - motvilligt!




Motvilligt - det är förnamnet!
De vägrade i det längsta, tills jag tog fram slangen....




Till sist något vackert: vår fina bougainvilla över ingången till trädgården!




Kommentarer
Postat av: Nickan

Åh, så roligt det är att se bilder och läsa om er i Thailand, när man varit där och vet precis hur det ser ut!

De blå blommorna är jättesöta! Men fick du plats till dem uppe på altanen?

Vilken tur att jag aldrig fick syn på paddorna! Brrr!

Hur vet du, att dom inte kryper tillbaka under lådan, när du slutat vattna på dem?

Här snöar det för fullt idag, men är inte så kallt. Har gjort leverpastej idag och ska göra pepparkaksdeg med Vivi ikväll...julstök!

Stor kram till er båda!

Nickan

2010-12-09 @ 14:01:00
URL: http://tjernhus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0