Min väg till stranden (2)

Någon gång per vecka går S-G (bilden) och jag ner till stranden i Bang Saen.
Att få bada i saltvatten och lukta på havet är ett måste - poolen i all ära.
Men vägen till stranden är inte den vackraste och vi svettas floder, innan vi
är framme (20-30 min promenad).



Det är inte precis röda stugor vi tågar förbi..

..men en och annan lila finns ju!



En liten gränd på vägen.



Ytterligare en thailändsk bostad, ser kanske mer idyllisk ut än den är
i verkligheten.



Belöningen!



Även Gubben uppskattar salta bad - säkert 30 grader varmt i vattnet!



Hela stranden är ett enda parasollhav!



Alltid avslutar vi badutflykten med starkt kaffe och maffiga bakelser
på Tide Café:
Mums!


Kommentarer
Postat av: Viveka på Humlebacken

Å vad Thailand är sig likt. Så där har det sett ut på alla ställen vi har varit också. Härligt!

Att gå ner till stranden är väl en sak, då får man sin belöning i ett bad.. men att gå hem, det måste vara mycket jobbigare..

2010-02-12 @ 10:03:55
URL: http://humlebacken.blogg.se/
Postat av: Nickan

Ja, det är litet skillnad på er strandväg här och i Thailand! Men det är jättekul att se hur det ser ut!

Men, vad jag längtar efter att bada i havet, när jag ser dina bilder...

Vi hörs, kraaam, Nickan

2010-02-12 @ 10:59:33
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Agneta

Hej!



Kul att du hittade till min blogg. Efter idogt detektivarbete har jag kommit fram till att det nog är HumlebackenViveka som gjort att det blivit så. Henne har man mycket att tacka för!



Ha det riktigt gott och bada mycket!



Agneta!

2010-02-12 @ 14:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0