Shopping...



....tillhör inte min (eller S-G:s) favoritgren - men "sätter man bo", så
måste det handlas. Bäst att stärka sig med en rejäl frukost först!



Så iväg med vår egen "Song Taow", (som går en gång i timmen från SV)
till det nya varuhuset Centre Plaza. Vi åker med vår Song Taow en bit
(den kör alltid samma runda) och tar sedan en "röding" (en public song taow) till varuhuset.

Här susar vi fram på huvudgatan i Bang Saen, den s.k. "sokkowich" -
jag fråntar mig allt ansvar för stavningen. Längst bort kan man skymta
Laemptong, det varuhus som vi oftast besöker och där vi bowlar om
lördagarna.



Framme vid Centre Plaza och vi skyndar in....



...för att få njuta av luftkonditioneringen (det är hot, hot, hot ute!)

Stort varuhus i fem våningar...



...med mycket färgglada dekorationer och....



...massor att shoppa!



Jag trodde aldrig, att jag skulle uppleva dagen, då jag inhandlade
TYGBLOMMOR!
Men nu har det hänt!
De stora vita bollarna på bilden står nu prydligt i min stora, gula urna här hemma
och det är jättevackert!
(Vi får nämligen INTE ha krukväxter inne på SV, för då blir det blir genast massor
med myror och andra småkryp. Och snittblommorna dör snabbt...)



Dags för fika på ett mysigt coffee-house...



..där vi förlustade oss med våfflor, smör och sylt - mums!!



Det här stod på caféväggen:
"Good Coffee is just lika friendship: rich, warm and strong"
Så sant, så sant!



Nu till matavdelningen...



...med massor av torkad och färsk frukt - jag frossar f.n. på pinfärsk ananas!



Åh, så ljuvligt att sedan komma hem till vår egen oas här i Thailand
och slänga sig i poolen!


Kommentarer
Postat av: Nickan

Oj, så modernt och prydligt föreställde jag mig inte att det var (utom inom SV)! Vilket varuhus!!!

Men vad köpte ni förutom vita tygblommor? Kan du inte ta en bild på den gula urnan med de vita tygblommorna, så att man får se? Men det var väldigt kul att se hur ni tar er till stan och sånt!

Stor kram till er båda, Nickan

2010-02-09 @ 14:36:26
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Viveka på Humlebacken

Å vad kul att få se lite vardag!!! Tack för det, jag förstår inte vad jag gör här hemma när jag ser er i shorts...

hoppas ni njuter lika mycket som jag skulle ha gjort!

kramis

2010-02-09 @ 15:41:52
URL: http://humlebacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0